książka

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katastrofa Ił-62 "Kopernik"
Offline
Moderator
Moderator
     
Liczba postów: 3,955
Dołączył: 13.11.2011
Okres: Starożytność
Post: #11
RE: Katastrofa Ił-62 "Kopernik"
Tam wyżej sobie popraw.
Rządowe Tupolewy 154 akurat nie miały żadnych problemów z silnikami.
Jeśli masz na myśli awarię agregatu rozruchowego w trakcie lotu w 2004 roku, to nie miało to wpływu na bezpieczeństwo lotu.
Jednak faktem jest że silniki D-30 rządowych Tupolewów były remontowane częściej, niż wynikało to z gwarancji producenta.

W dalszym ciągu czekam na odpowiedź odnośnie wyżej zaznaczonej informacji.

Pozdrawiam
poldas
[Obrazek: Polska_Flaga.gif] Piszę poprawnie; Przynajmniej tak mnie się wydaje.
12.09.2015 14:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Uczeń
Zarejestrowani
     
Liczba postów: 45
Dołączył: 27.08.2015
Okres: Historia XIX wieku
Post: #12
RE: Katastrofa Ił-62 "Kopernik"
Po pierwsze jakich błędów? Po drugie jeśli moje posty na forum będą modyfikowane to jaki sens ma idea forum, gdzie się dyskutuje, a nie modyfikuje posty.

Dla wszystkich, a szczególnie dla poldas link do interesującego filmu dokumentalnego. Nie opierałem i nie mam zamiaru opierać swoich postów o Newsweek. Dla czego siłą mi się narzuca ten Newsweek...?

https://www.youtube.com/watch?v=2mnMsE0TAoI
13.09.2015 02:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Moderator
Moderator
     
Liczba postów: 3,955
Dołączył: 13.11.2011
Okres: Starożytność
Post: #13
RE: Katastrofa Ił-62
Panie skiersinis;
Zwróciłem uwagę i dałem czas na poprawę błędów ortograficznych.
Skoro to zostało zignorowane, to sam poprawiłem.
Np. "radizeckich" - Co to niby miało być?
Nawet sam tytuł tematu poprawiłem.
Co to takiego "Katastrofa Kopernika"?
Że astronom jej doznał?
Należy pisać rzeczowo.
Prosiłem o podanie źródła informacji odnośnie;
Cytat:Po pierwszym remoncie feralnego silnika, który się w końcu w Koperniku rozpadł, dało się wyczuwać wzmożone wibracje. Pismo, jakie wystosowali polscy inżynierowie do Rosjan z zapytaniem o tą sytuację, zostało skwitowane lakoniczną odpowiedzią, że dopuszcza się ten silnik z tymi większymi, ponad normę wibracjami.
I nie doczekałem się odpowiedzi.
Na blogu można sobie różne cuda wypisywać, ale na forum ktoś rozlicza.

Filmik obejrzałem do momentu, gdy podano, że resurs silnika NK-8 miał wynosić 18 tysięcy godzin.
Natomiast wartościową jest informacja, że w chwili katastrofy, silnik nr 2 miał wypracowane około 5400 godzin bez remontu.
Na silniki NK-8 producent dawał gwarancję 5 tysięcy godzin.

Notatka od poldas, 13.09.2015 09:45 :

Skąd ta wiedza? Z filmu?


Pozdrawiam
poldas
[Obrazek: Polska_Flaga.gif] Piszę poprawnie; Przynajmniej tak mnie się wydaje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.09.2015 22:26 przez poldas.)
13.09.2015 09:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Uczeń
Zarejestrowani
     
Liczba postów: 45
Dołączył: 27.08.2015
Okres: Historia XIX wieku
Post: #14
RE: Katastrofa Ił-62 "Kopernik"
A co mam się opierać na Newsweeku?
13.09.2015 11:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Moderator
Moderator
     
Liczba postów: 3,955
Dołączył: 13.11.2011
Okres: Starożytność
Post: #15
RE: Katastrofa Ił-62 "Kopernik"
Badając ten problem dużo poczytałem i przy okazji obejrzałem.
Tym samym doszedłem do wniosku iż spiskowa teoria nie ma sensu.
W silnikach P&W, czy też Rolls Royce również trafiały się awarie.

Niewątpliwym jest to, że nawet najnowszy rosyjski samolot Tu-96 jest oferowany opcjonalnie z silnikami P&W.
Chyba najnowszy rosyjski silnik, przeznaczony do lotów pasażerskich - Sam146 został zbudowany przy pomocy Francuzów (Snecma).

Silniki radzieckie miały wyższą awaryjność i krótsze resursy względem silników zachodnich.
Mówiąc wprost - Wymagały bardziej starannej i częstszej opieki.

Z tym użytkownicy mieli problemy.

Już wiem o co chodzi;
Cytat:Do biura konstrukcyjnego Siergieja Iljuszyna wysłano informację, że w Polsce przeprowadzono badania, które wykazały, że silniki Iłów wytrzymają 8600 godzin lotu bez remontu. W odpowiedzi radzieccy konstruktorzy napisali, że jeśli Polacy chcą, to niech tyle latają, ale biorą odpowiedzialność jedynie za 5 tysięcy godzin lotu.

Proponuję jeszcze doczytać co to takiego były... "lidery".
Ił-62 "Kopernik" miał ich w tym feralnym locie trzy.
Odnośnik - http://dlapilota.pl/wiadomosci/piotr-kar...j-kopernik

Pozdrawiam
poldas
[Obrazek: Polska_Flaga.gif] Piszę poprawnie; Przynajmniej tak mnie się wydaje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.09.2015 22:33 przez poldas.)
13.09.2015 12:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Uczeń
Zarejestrowani
     
Liczba postów: 45
Dołączył: 27.08.2015
Okres: Historia XIX wieku
Post: #16
RE: Katastrofa Ił-62 "Kopernik"
Czytałem już wcześniej o liderach i oglądałem wypowiedzi różnych świadków na ten temat.
14.09.2015 03:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz