Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Materiały smarujące
Offline
Moderator
Moderator
     
Liczba postów: 3,708
Dołączył: 13.11.2011
Okres: Starożytność
Post: #11
RE: Materiały smarujące
Obecnie głównym materiałem łożyskowym w korbowych wałach jest nadal brąz i ewentualnie łożyska wałeczkowe.
Rozbierałem silnik Opla, takiego o mocy 100 Koni Mechanicznych i tam zobaczyłem panewki z brązu.
Rozbierałem silnik motocykla MZ-150 i tam zobaczyłem łożysko wałeczkowe zamiast panewki.
Tyle wiem.

Pozdrawiam
poldas
[Obrazek: Polska_Flaga.gif] Piszę poprawnie; Przynajmniej tak mnie się wydaje.
28.12.2016 22:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Profesor
Zarejestrowani
     
Liczba postów: 767
Dołączył: 19.01.2012
Okres:
Post: #12
RE: Materiały smarujące
Z reguły dwutakty miały łożyska zamiast panewek Trabant Syrena Wartburg czy SAAB kiedy był produkowany z dwutaktem zajrzyj do koszmarnego silnika SUBARU BOXER DIESEL
29.12.2016 07:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Moderator
Moderator
     
Liczba postów: 3,708
Dołączył: 13.11.2011
Okres: Starożytność
Post: #13
RE: Materiały smarujące
Jak wsadzić łożysko wałeczkowe/igiełkowe na jednolicie wykuty wał korbowy, mający więcej niż dwa korbowody?
W domyśle - Więcej niż dwa cylindry do obsługi.

Pozdrawiam
poldas
[Obrazek: Polska_Flaga.gif] Piszę poprawnie; Przynajmniej tak mnie się wydaje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.02.2017 01:05 przez poldas.)
18.02.2017 01:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz