książka

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podwozia gąsienicowe
Offline
Profesor
Zasłużony
     
Liczba postów: 757
Dołączył: 09.12.2011
Okres: Starożytność
Post: #71
RE: Podwozia gąsienicowe
(11.02.2020 18:37)janusz napisał(a):  A jakby wjechał na minę atomową to dopiero by było takowe też były .

No nie, nie było, przynajmniej nie w tym sensie.

ADM-y (Atomic Demolition Munition) to nie były miny w takim sensie, że ktoś na nie najedzie czy nastąpi i wtedy BUM. To były ładunki saperskie, przeznaczone do wysadzenia kluczowych obiektów infrastruktury: ważnych mostów, wiaduktów, tuneli, obiektów hydrotechnicznych itp. coby nie wpadły w ręce wroga. Wysadzenie takiego czegoś, potężnej żelbetowej konstrukcji np. zapory wodnej wymagałoby wielu ton, nawet dziesiątków ton chemicznych materiałów wybuchowych, a więc całego konwoju ciężarówek i co najmniej kilkudziesięcioosobowej ekipy saperów. I nawet w przypadku przygotowania zawczasu jakichś komór czy studni minerskich na owe ładunki, przygotowanie obiektu do wysadzenia zajęłoby wiele godzin. A ADM-a mogło podłożyć 4 gości w jeepie w kilka minut.

(11.02.2020 18:37)janusz napisał(a):  stąd te beczki i inne karnistry na zewnątrz aby mieć jak największy zasięg idąc w bój pozbywano się tego balastu może to też było podobne rozwiązanie .

Wydaje mi się że raczej nie, wygląda że to nie były zbiorniki dodatkowe lecz że tak powiem integralne, wykorzystywane przez cały czas.

Pozdrawiam
Speedy
12.02.2020 00:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Profesor
Zarejestrowani
     
Liczba postów: 866
Dołączył: 19.01.2012
Okres:
Post: #72
RE: Podwozia gąsienicowe
Nie, nie były to zbiorniki zasadnicze a "dodatkowe"
13.02.2020 18:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz