książka

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szybciej, wyżej, dalej
Offline
Profesor
Zasłużony
     
Liczba postów: 750
Dołączył: 09.12.2011
Okres: Starożytność
Post: #111
RE: Szybciej, wyżej, dalej
(16.01.2020 18:45)janusz napisał(a):  Jedyny egzemplarz jaki latał był wyposażony w skrzydłowe kaemy.

W sensie "wyłącznie skrzydłowe, brak kadłubowych"?
We wspomnianej dyskusji jak mi się zdaje konluzja była taka że był on uzbrojony jak zwykły P.11c - 2 karabiny w skrzydłach i 2 w kadłubie.

Może ja spróbuję w takim razie odszukać toto.

Pozdrawiam
Speedy
17.01.2020 12:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Moderator
Moderator
     
Liczba postów: 4,044
Dołączył: 13.11.2011
Okres: Starożytność
Post: #112
RE: Szybciej, wyżej, dalej
Bogusław Trzaskała napisał coś takiego;
Cytat:W praktyce okazywało się, że intensywne chłodzenie przez bardzo szybki "wiatr", czyli ruch powietrza wokół pędzącego samolotu nie wystarczało, mimo zabiegów, jak umieszczenie luf kadłubowych kmów na zewnątrz, w "rynienkach", jak puławszczakach, czy Gladiatorach.
Wniosek - Nie mogły strzelać między ożebrowaniem cylindrów.
Zresztą to ładnie widać na poniższym zdjęciu;
[Obrazek: 1024px-PZL_P.11c_%2739_-_2%27_%2814336386246%29.jpg]

Pozdrawiam
poldas
[Obrazek: Polska_Flaga.gif] Piszę poprawnie; Przynajmniej tak mnie się wydaje.
18.01.2020 13:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Profesor
Zarejestrowani
     
Liczba postów: 858
Dołączył: 19.01.2012
Okres:
Post: #113
RE: Szybciej, wyżej, dalej
Poldas jeżeli to Ty robiłeś to zdjęcie to wielki szcun znakomite .
Gdybyś podszedł do opisu to można tam przeczytać co następuje ... karabiny kadłubowe strzelały przez krąg śmigła miedzy cylindrami silnika pod kątem +3 stopnie w stosunku do osi płatowca .. koniec cytatu zreszta to bardzo dobrze widać.
19.01.2020 09:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Moderator
Moderator
     
Liczba postów: 4,044
Dołączył: 13.11.2011
Okres: Starożytność
Post: #114
RE: Szybciej, wyżej, dalej
Ha;
[Obrazek: Im19371105ACar-Bristol.jpg]
Niżej mamy Bristola Mercury z PZL-11c;
[Obrazek: p11_4.JPG]

Nie widać różnic w szerokości ożebrowania cylindrów.

Pozdrawiam
poldas
[Obrazek: Polska_Flaga.gif] Piszę poprawnie; Przynajmniej tak mnie się wydaje.
21.01.2020 23:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Offline
Profesor
Zarejestrowani
     
Liczba postów: 858
Dołączył: 19.01.2012
Okres:
Post: #115
RE: Szybciej, wyżej, dalej
Na tym zdjęciu raczej nic nie widać Uśmiech ale można zajrzeć do wydawnictwa Janes pt Fighting Aircraft of World War II Part D All Worlds Aero-Engines na str 272 są tabele i interesujące nas dane .Żebra i średnica cylindrów była nieco większa w VIII w porównaniu z VI S2 montowaną w P-11c wynikało to z większej mocy o prawie 200 KM VIII w porównaniu do VI S2.
22.01.2020 18:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz